Reportatge: La publicitat encoberta a les xarxes socials

19/3/2021

Tan sols cal un simple clic i esperar uns minuts perquè un missatge escrit a qualsevol xarxa social es pugui llegir arreu del món. I si, a més, el seu emissor és un esportista d’elit, una actriu de renom o, en definitiva, una persona famosa, amb centenars de milers de seguidors, allò que escriu pot arribar a milions de persones. Concients d’això cada vegada són més els anunciants que han descobert en les xarxes un nou filó en estratègies de marketing. De fet, els preus que es paguen per un simple tuit, que es tracta d’una frase, recordem, amb només 140 caracters, poden arribar a superar, en alguns casos, els 250.000 euros. No obstant, la rendibitat que treuen els anunciants amb aquests missatges a les xarxes socials, justificaria, segons Laura Cuesta, professora de comunicació la Universitat Camilo José Cela i experta en xarxes socials, aquestes tarifes astronòmiques.

No es tracta, consideren els experts, de xifres desorbitades si es comparen amb les tarifes que es paguen en la publicitat convencional i amb la repercussió del tot superior que poden tenir aquests missatges en forma de tuit.

No hi ha res a objectar quan el missatge difós a través les xarxes deixà clar que es tracta d’una promoció. Tan mateix, adverteix Sandra Vilajoana, en la majoria dels casos això no és així.

I és que els anunciants han descobert, segons Francisco Pérez Bes, secretari general de l’Institut Nacional de Ciberseguretat, que el missatge impacte molt més en el lector si aquest creu que es tracta d’una opinió i no pas d’un anunci.

veure menys sobre "Amics i coneguts - Reportatge: La publicitat encoberta a les xarxes socials".

Podéis escuchar el podcast en el siguiente enlace:

http://www.rtve.es/alacarta/audios/amics-i-coneguts/amics-coneguts-reportatge-publicitat-encoberta-les-xarxes-socials/3604767/